Alla inlägg under november 2008

Av Cassandra Johansson - 28 november 2008 17:40

Så är det fredag igen! Men till skillnad från alla andra så har jag inte helg.. Jag jobbar hela helgen.. Börjar 06:45 imorgon, jättekul.. Men på söndag börjar jag i alla fall tolv så jag kan fara till bästaste Sebbe på lördag! :) Och på måndag är jag ledig så behöver ju inte gå bums i säng på söndagkväll heller! Nog för att den turen är bland dom drygaste.. Nio timmar med en halvtimmes rast.. Men det är i alla fall sista helgen jag jobbar, är ju ledig nästa helg eftersom skolan börjar om på måndagen. Kommer gå så jäkla segt för mig att kliva upp den morgonen! Tur att det bara är två veckor så är det jullov sen.. Men efter det blir det ju ännu tyngre att kliva upp! Då har man varit ledig i typ två veckor och sen är det upp kvart över fem varje morgon till nästa praktik.. Har faktiskt ingen aning om när den är, på vårterminen i alla fall! :)


Min yngasta syster satt och tittade på Scary Movie 4 när jag kom hem, dom är lika sjuka och fula varenda gång! :P Men dom är ju rätt bra, speciellt när mördaren gömmer sig bakom soffan, fnissar och visar fötterna, det är ju den scenen som gör hela filmen! ;)


Pappa håller på göra tacos till middag, är faktiskt riktigt hungrig.. Ska bli gott med mat! :)


Tre månader med älskling idag!

Du är bäst! :* <3

Av Cassandra Johansson - 27 november 2008 20:53

Så har jag äntligen fått min 1.40´s säng! :D Vart hur nöjd som helst! Och vart mycket plats! Det enda som ska göras nu är att sängarna ska sättas ihop så att dom inte glider isär.. För just nu hålls dom bara ihop med ett överdragslakan och ett vanligt. Men det får vi fixa sen! :) Varken jag eller Sebbe klagade i alla fall på att det var för trångt! I min förra säng väckte man ju upp varandra bara man vände sig! Inatt vaknade jag mest av Sebbes hosta och att han satt sig upp och drack vatten.. Stackarn.. Jag hoppas verkligen han blir bättre snart! Den där hostan är då inte att leka med! :slash


Hunden har i alla fall stått och skällt åt dammsugaren i kanske en kvart, tjugo minuter nu! :O Förstår inte att han orkar! :O Han är typ alldeles hes också.. Han får i alla fall skylla sig själv. Jag orkar bara inte säga till honom! :) Vill han stå där och skälla åt en slang med ett munstycke så måste han ju få göra det! Lilltönten! :)


Behöver i alla fall inte jobba en delad tur på söndagen! Alltså 07:00 till 12:00, gå hem och komma tillbaka 16:20 och jobba till 21:20. Pratade med min kontaklärare och hon sa att vi inte får jobba en sån tur utan välja om vi ska jobba 07:00 till 16:00 eller 12:00 till 21:00 och jag ska ta eftermiddagsturen så att jag kan fara till Sebbe på lördagkväll och sova hos honom! :) Är ändå ledig på måndag så det spelar ingen roll! Och bytte ju från en kvällstur till en dagstur på tisdag eftersom Sebbe fyller arton och jag inte vill missa det! Så istället för att jobba 16:00 till 21:00 så ska jag gå fem timmar mellan 07:00 och 12:00 med en annan ur personalen istället! :) Var faktiskt snällt att jag fick byta! Men dom förstod ju att jag inte ville missa hans artonårsdag heller och det var ju bra! :)


Tre månader med världens bästa Sebastian i morgon! :*

Jag älskar dig! <3








Av Cassandra Johansson - 25 november 2008 19:43

Rensade just igenom min byrå jag har på rummet eftersom den inte ryms när jag ska ställa in dom två "nya" sängarna och det var inte gjort på fem minuter vill jag lova! Var tre fulla lådor med bara en massa ritpapper, gamla mobiladdare, trasiga hörlurar, gamla batterier, böcker, tidningar och bara en massa onödiga grejer! Men nu är det i alla fall gjort och förhoppningsvis så ska jag flytta ut byrån i morgon för att börja skruva isär min säng! Tror inte att Jonathan är så sugen på själva ramen till sängen, fast jag tycker den är fin! Men ja, han ska ta madrassen och få ben på den sen! :) Jag ska i alla fall få styra ihop Jonathans säng med Beccas säng så att det blir en 1.40´s, tror det blir alldeles perfekt! :) Ska dona på med det i morgon så att jag får det gjort, börjar bli less på min 90´s nu!


Jobbar bara i morgon, sen är jag ledig på torsdag! Känns skönt! :) Fast den här dagen gick rätt fort, hips vips så var det dags för lunch och jag gick över till morfar som vanligt! :) Börjar sju i morgon och inte kvart i, men jobbar till halv fem som vanligt! Den kvarten på morgonen gör ändå mycket! :O

 På fredag kommer i alla fall Eleonora från skolan och ska träffa mig, min handledare och chefen för att höra hur allt gått och sådär, ska ändå bli kul att träffa henne igen! :)


Blir en tidig kväll ikväll, var så jäkla kallt i mitt rum inatt att jag inte somnade förrän efter tolv! Vilket är skitjobbigt när man ska upp klockan sex! Men jag säger rätt ofta att jag ska lägga mig tidigt och sen slutar det ändå med att man är i säng mellan halv elva och elva.. Idag ska jag verkligen försöka, måste verkligen det om jag ska orka med morgondagens jobb!

Av Cassandra Johansson - 24 november 2008 17:14

Så börjar måndagen lida mot sitt slut.. Tycker dagarna går så fruktansvärt fort nu! Man hinner knappt med!


Ska i alla fall gå in på tredje praktikveckan nu i morgon. Just nu saknar jag helt ärligt skolbänken.. Ett heltidsjobb inom äldreomsorgen skulle jag aldrig någonsin klara av en längre tid! Det var ju faktiskt med äldre jag ville jobba om tre år, men just nu har jag helt ärligt ångrat mig. Jag jobbar hellre som undersköterska på en vårdcentral eller på ett sjukhus.. Nu har jag ju aldrig provat på det, men bli van vid såna här arbetstider som det är inom äldreomsrogen blir jag aldrig! Nejnej, det var nog ingenting för mig trotsallt.. Nu har jag ju provat på det med riktiga arbetstider, förut var det ju mest mellan 08:00 och 16:00 man jobbade mellan måndag till fredag, det går ju inte ens att jämföra med det här! Men jag har ju faktiskt många valmöjligheter även om jag i slutändan är undersköterska. Det känns skönt att veta! Och just nu lutar det inte åt äldreomsorgen!


Var på vårdcentralen idag.. Fick faktiskt en bra läkare! Han frågade om jag hade ledsjukdomar i släkten, vilket jag har så han ville att vi skulle ta ett prov för den trots att den är väldigt ovanlig. Men det är ju hans skyldighet att ta ett prov på den eftersom den ligger i släkten. Nu tror jag inte ens att jag har någon reumatisk sjukdom, men eftersom jag har såna besvär med lederna så vill jag ju kolla upp så att det inte är något i alla fall. Slipper ju gå och oroa mig sen i alla fall! Vilka andra reumatiska sjukdomar han ville ta prover på vet jag inte, men förmodligen är det väl några som är mer vanliga att få i min ålder om jag nu har en..

När jag skulle ta blodprov hos en undersköterska visste hon från tidigare att jag inte alls tycker om att bli stucken. :O Ändå var jag där sist i mars för att ta blodprov och då var det inte hon utan en annan kvinna som stack mig. Mysko! Men dom är väl inte så många undersköterskor som jobbar där så det är nog lätt att veta vilka som är stickrädda och inte! :)

Men nu är det i alla fall gjort och om minst en vecka får jag svar!


 

Visst finns mirakel

och för mig är det faktiskt du.

I dina kyssar

öppnar himlen sig för mig nu.

Visst finns mirakel

i din kärlek så stark och sann.

I dina kyssar

och i att vi har funnit varann.


Älskade Sebastian, du är det allra bästa!

Varje sekund, minut och timme- dag som natt är värdefull med dig!

Jag älskar dig, över allt annat! :* <3




Av Cassandra Johansson - 23 november 2008 18:29

Så var ännu en helg över.. Eller jag har ju en dag kvar eftersom jag är ledig i morgon.. Jobbar hela nästa helg, usch för D-turen på söndag! Visst om jag hade jobbat så att jag börjat tolv eller fyra, men börja sju och sluta tolv för att sen komma tillbaka efter fyra och jobba till efter nio, nejtack! Men vad kan jag göra åt saken? Bita ihop och härda är väl det enda jag kan göra. Det är ju dom där tiderna jag ska stå ut med sen i flera år, det ska ju börjas i tid..


Har i alla fall varit med bästaste Sebbe hela helgen! :) For dit på fredagkväll och kom hem för några timmar sen. En helg med honom var precis vad jag behövde, han är bara så sjukt underbar! :) <3


Ska gå ner till mormor på en stund och sova där till i morgon. Var längesen jag var där och tänkte passa på nu när jag ändå är ledig i morgon och kan sova ut. Ska ta med hemprovet i Naturkunskap A och göra lite där i morgon. Ska vara hundvakt åt Dio och fara på vårdcentralen också, min dag är så gott som planerad! ;) Sen på tisdag är det upp tidigt för att börja jobba 06:45!



Av Cassandra Johansson - 20 november 2008 13:12

Har jag aldrig haft huvudvärk tidigare så har jag ju det nu! Är hemma med hunden medan mamma och Thomas är i stan och jag fick i uppgift att städa ena toaletten medan dom for in. Jag riktigt gruvade mig för att dammsuga därinne när hunden är hemma, han jagar och skäller åt den i typ en timme när man stängt av den! Och hans skall riktigt ekar i öronen på en! Tillslut vart jag så less på honom att jag hängde upp dammsugarslangen källartrappan (centraldammsugare.) Men inte gav han sig för det, han ställde sig och skällde för full hals, jag hörde riktigt hur hes han blev! Efter två minuter med det skallet brast det verkligen och jag gick dit och riktigt sa åt honom på skrapen, då kom han minsann ner hit och bara stirrade på mig innan han gick upp igen. Men nu är det minsann tyst här!


Fick i alla fall skolkatalogen från Örnsköldsviks kommun idag, har bläddrat igenom den från första till sista sidan. ;)

Inte för att jag känner igen sådär supermånga, men vissa har man sett på skolan och sådär. Beställde faktiskt hem DVDskivan med bilder ifrån en massa olika län bara för att få se alla kompisar och Sebbe som går i Umeå och i Vännäs! :) Men den har inte kommit än, vilket jag hoppas att den gör närmare jul!


Tycker ni ska kolla in Carros blogg om ni inte redan gjort det! :)

www.NinaCarolineHolst.bloggagratis.se


Av Cassandra Johansson - 20 november 2008 09:37

Gud så skönt att vara ledig en stund idag.. Vaknade igen runt nio efter att jag la mig igen strax före sju när Sebbe farit till skolan. Trodde aldrig att jag skulle somna eftersom jag blivit en aning för pigg, men när jag vaknade igen hade jag sådär ont i huvudet som jag får när jag sovit för hårt.. Så det är inga tvivel om att jag somnade igen!


Ledig i helgen, så himla skönt! Jobbade ju förra helgen och tisdag till fredag i veckan så jag förtjänar att vara ledig! Även om jag börjar 06:45 på mornarna så kan jag ju sova längre än om jag skulle upp till skolan, måndagen den åttonde december kommer bli en tung morgon! Då är det upp 05:15 för att ta bussen 06:20.. Nu kan jag ju kliva upp 06:00 och vara ledig emellan åt också. Att vara ledig mitt i veckan är faktiskt rätt skönt, lite tråkigt eftersom alla andra är i skolan, men man kan ju sova och bara ta det lugnt! :)



Av Cassandra Johansson - 19 november 2008 17:21

    

Du är som solen som värmer min kind när det är kallt och ruggigt ute.

Du är som månen som lyser upp min väg när det är mörkt.
Du är som stjärnorna på himlen som ger mig vägledning på min väg genom livet.

Du är som luften som hjälper mig andas när livet känns tungt.

Jag älskar dig goding! :* <3


Då, nu och föralltid!

    I really love you! :* <3


 Så sjukt underbar och så sjukt mycket min! :* <3



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards