Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Sex.

Av Cassandra Johansson - 24 november 2008 17:14

Så börjar måndagen lida mot sitt slut.. Tycker dagarna går så fruktansvärt fort nu! Man hinner knappt med!


Ska i alla fall gå in på tredje praktikveckan nu i morgon. Just nu saknar jag helt ärligt skolbänken.. Ett heltidsjobb inom äldreomsorgen skulle jag aldrig någonsin klara av en längre tid! Det var ju faktiskt med äldre jag ville jobba om tre år, men just nu har jag helt ärligt ångrat mig. Jag jobbar hellre som undersköterska på en vårdcentral eller på ett sjukhus.. Nu har jag ju aldrig provat på det, men bli van vid såna här arbetstider som det är inom äldreomsrogen blir jag aldrig! Nejnej, det var nog ingenting för mig trotsallt.. Nu har jag ju provat på det med riktiga arbetstider, förut var det ju mest mellan 08:00 och 16:00 man jobbade mellan måndag till fredag, det går ju inte ens att jämföra med det här! Men jag har ju faktiskt många valmöjligheter även om jag i slutändan är undersköterska. Det känns skönt att veta! Och just nu lutar det inte åt äldreomsorgen!


Var på vårdcentralen idag.. Fick faktiskt en bra läkare! Han frågade om jag hade ledsjukdomar i släkten, vilket jag har så han ville att vi skulle ta ett prov för den trots att den är väldigt ovanlig. Men det är ju hans skyldighet att ta ett prov på den eftersom den ligger i släkten. Nu tror jag inte ens att jag har någon reumatisk sjukdom, men eftersom jag har såna besvär med lederna så vill jag ju kolla upp så att det inte är något i alla fall. Slipper ju gå och oroa mig sen i alla fall! Vilka andra reumatiska sjukdomar han ville ta prover på vet jag inte, men förmodligen är det väl några som är mer vanliga att få i min ålder om jag nu har en..

När jag skulle ta blodprov hos en undersköterska visste hon från tidigare att jag inte alls tycker om att bli stucken. :O Ändå var jag där sist i mars för att ta blodprov och då var det inte hon utan en annan kvinna som stack mig. Mysko! Men dom är väl inte så många undersköterskor som jobbar där så det är nog lätt att veta vilka som är stickrädda och inte! :)

Men nu är det i alla fall gjort och om minst en vecka får jag svar!


 

Visst finns mirakel

och för mig är det faktiskt du.

I dina kyssar

öppnar himlen sig för mig nu.

Visst finns mirakel

i din kärlek så stark och sann.

I dina kyssar

och i att vi har funnit varann.


Älskade Sebastian, du är det allra bästa!

Varje sekund, minut och timme- dag som natt är värdefull med dig!

Jag älskar dig, över allt annat! :* <3




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Cassandra Johansson - 11 december 2008 12:06

Har snart datakunskap- igen. Vi ska göra ett bildspel i PowerPoint, fem sidor om vad vi ville med bild och text! Jag valde att skriva om countrysångerskan Martina McBride för att göra något enkelt. Blir väl till att fortsätta idag.   Jävla internet ...

Av Cassandra Johansson - 9 december 2008 13:49

Så är dagen snart slut! Datakunskap med Anders nu sista timmen, egentligen till tre men jag hoppas verkligen att jag precis som alla andra gånger får gå vid tjugo i så att jag hinner med tio i trebussen hem. Annars blir det till att vänta till 16:35,...

Av Cassandra Johansson - 7 december 2008 20:09

Tack för en underbar helg älskling! Du är bäst, det vet du! Jag älskar dig över allt annat! <3 ...

Av Cassandra Johansson - 3 december 2008 17:22

... Och i morgon jobbar jag min sista praktikdag! Känns både trist och rätt skönt. Det tråkiga är att lämna ett ställe där man verkligen kommit in i rutinerna och kommit både boende och personal nära. Men ska bli skönt att få lämna alla långa arbetsd...

Av Cassandra Johansson - 2 december 2008 14:48

    Grattis på 18-års dagen älskling! Hoppas du får en riktigt bra födelsedag! Pussar och kramar i massor, jag älskar dig!  <3 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards